Sparkman & Stephens S&S 42 Lacoste
Verkocht
Algemene details van de Sparkman & Stephens S&S 42 Lacoste
12.85 m x 3.95 m x 1.8 m
1986
Polyester
Perkins 4108 diesel 50 pk
Zeiljacht
Nederland
Referentienummer | 189725 |
Categorie | Zeiljacht |
Merk | Sparkman & Stephens S&S |
Model | 42 Lacoste |
Scheepsnaam | Nimrod |
Land | Nederland |
Boottype | Zeilboot |
Bouwjaar | 1986 |
Rompmateriaal | Polyester |
Motorisatie kort | Perkins 4108 diesel 50 pk |
Website makelaar | https://esailing.nl/ |
Lengte | 1285 cm |
Breedte | 395 cm |
Diepgang | 180 cm |
Ligplaats
Over de Sparkman & Stephens S&S 42 Lacoste
De S&S 42 Lacoste is ontworpen voor de beroemde Bernard Lacoste. De Nimrod is bouwnummer 12 van deze serie en is gebouwd in La Rochelle. Dit prachtige ontwerp is een zeer mooi zeilend schip met een ruime kuip. Het interieur is mooi ingetimmerd met teakhout en heeft veel bergruimte. Er zijn 3 hutten. De voorhut heeft een eigen natte cel. Achter zijn er 2 hutten. De stuurboord hut heeft een dubbel bed met een eigen toilet en spoelbak. De bakboord hut heeft een enkel bed. Dit schip is met liefde gevaren en onderhouden. Het schip is zeer ruim uitgerust. Een echt zeeschip geschikt voor groot water en voor langere tochten. De BTW is aantoonbaar betaald. Het schip is kadestraal geregistreerd in Nederland.
Algemeen:
Naam schip Nimrod, Sparkman & Stephens 42 Lacoste, lengte 12.85 m, breedte 3.85 m, diepgang 1.80 m, bouwjaar 1986, bouwnummer 86012, bouwer Yachting France La Rochelle, ontwerper Sparkman & Stephens, design #2462, rondspant, vleugelkiel, polyester, teak dek, waterverplaatsing ca. 9 kg, ballast 3.500 kg, stuurwiel, Danforth anker met 40 meter ketting en 40 meter lijn, elektrisch ankerlier, RVS zwemtrap, lexan ramen, binnenbetimmering teak, 7 slaapplaatsen, 3 hutten, stahoogte salon 1.95 m, bedlengte voor 2.10 m, bedlengte langsbanken 1.90 m, bedlengte achter 2.00 m.
Vernieuwingen:
- 7 dekluiken vernieuwd in 2012
- teakdek opnieuw gerubberd in 2013
- grootzeil nieuw 2019
- sprayhood 2016, stuurwielhoes 2016, bimini nieuw 2020
- osmosebehandeling onderwaterschip in 2018
- roeraslagers gereinigd in 2020
- motor groot onderhoud (nieuwe pakkingen en diverse onderdelen) in 2019
- nieuwe accu's 2021
- 3 bronzen afsluiters vervangen in 2018
- antifouling in 2020
Motor:
Type motor Perkins 4108, 50 pk, bouwnummer ED33211U610614M, bouwjaar 1986, diesel, verbruik ca. 2,5 liter/uur, schroefas, indirecte koeling, Hurth keerkoppeling, 3-blads Brunton klapschroef, 2 maal RVS brandstoftanks totaal 160 liter, toerenteller, urenteller ca. 4.000 uur, signaal voor oliedruk en temperatuur, brandstofniveaumeter, motor gereviseerd in 2002, Volvo Penta watergesmeerde afdichting 2019.
Tuigage:
Doorvaarthoogte 18 m, torensloep getuigd, grootzeil 2019 geheel doorgelat met Harken runners, maindrop systeem, rolgenua 140% en 120%, rolfokinstallatie, stormfok op wegneembare stag, gennaker met slurf, RVS verstaging, wegneembare bakstagen, buiskap, extra hoes om buiskap om ramen voor de zon af te schermen, bimini 2020, 2 Antal W52 elektrische lieren, 2 maal Lewmar 55 lieren, 2 maal Lewmar 48 lieren, 2 maal Lewmar 30 lieren, totaal 8 lieren, waarvan 7 selftailing en 2 elektrische lieren, winch covers en deckhatch covers.
Navigatie en apparatuur:
1x95 Ah startaccu uit 2021, 3x 115 Ah lichtaccu uit 2021, 12 Volt systeem, 2 maal 100 Watt zonnepanelen, DuoGen water/wind generator, walstroomaansluiting, Sterling acculader, omvormer, kompas, Raymarine dieptemeter, Autohelm log, Raymarine windset, MLR FX-412 GPS, Raymarine kaartplotter, Silva marifoon, Icom AIS, Furuno radar, Furuno navtex, Raymarine stuurautomaat, navigatieverlichting.
Gas en water:
2 maal RVS watertanks totaal 400 liter, elektrisch waterdruksysteem, Vetus boiler, voorin natte cel met douche en RVS toilet, achterhut stuurboord 2e RVS toilet en spoelbak, grote koelkast met 2 Isotherm compressoren, 2-pits kooktoestel (gas), oven, gasbun, Webasto hetelucht verwarming op diesel.
Veligheid en extra:
Zodiac reddingsvlot 6 persoons in container opnieuw gekeurd 2021, reddingsboei, joon, totaal 3 ankers, 3 bilge pompen en een gas detector.
Disclaimer:
Gegevens worden verstrekt naar beste eer en geweten, echter jachtmakelaardij eSailing is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en/of de omschrijving van het vaartuig.