Malo 39 Classic
Verkocht
Algemene details van de Malo 39 Classic
12.65 m x 3.76 m x 1.68 m
1999
Polyester
Yanmar 57 HP
Zeiljacht
Nederland
Referentienummer | 232743 |
Referentie | Dick Schmeinck 088-2502502 |
Categorie | Zeiljacht |
Merk | Malo |
Model | 39 Classic |
Scheepsnaam | Utkomst |
Anders | Prins van Oranje, De Stienplaat 1, 8754 HE Makkum |
Land | Nederland |
Boottype | Zeilboot |
Bouwjaar | 1999 |
Rompmateriaal | Polyester |
Accountmanager | Dick Schmeinck 0031 88-2502502 |
Motorisatie kort | Yanmar 57 HP |
Website makelaar | https://esailing.nl/ |
Lengte | 1265 cm |
Breedte | 376 cm |
Diepgang | 168 cm |
Ligplaats
Over de Malo 39 Classic
Malö 39 Classic
Volledig uitgerust en goed onderhouden Malö 39 Classic. Malö Yachts is één van de oudste en in Scandinavië meest ervaren jachtbouwers. De Malö 39 Classic is gebouwd als een echt offshore zeiljacht voor de veeleisende zeiler. Ideaal voor lange afstands cruisen en lang verblijf aan boord. Door de verminderde diepgang heeft ze een zeer groot vaargebied. Het jacht heeft een groot achterdek en extra berging. De cockpit is diep, overzichtelijk en goed beschermd. Het interieur is net zo mooi als de buitenkant, met midscheeps een grote salon. Het is heerlijk vertoeven in de warme nautische sfeer van deze Malö. Ze heeft extra ramen zodat er sprake is van veel lichtinval. De Malö 39 classic is van de 3e eigenaar sinds 2015. Deze heeft het jacht altijd met veel liefde behandeld. Er is voorzichtig mee gevaren, zowel op de motor als onder zeil. De motor is altijd onderhouden door erkende Yanmar dealers. Iedere winter heeft het schip in een verwarmde hal gestaan (vanaf 1 november tot circa half april). Ieder jaar is het teakdek behandeld met Boracol. Voor wie op zoek is naar een goed varend, goed onderhouden en luxueus kwaliteitsjacht, is de “Utkomst” een aanrader!
Algemeen:
Naam schip Utkomst, lengte 12,65 m., breedte 3.76 m., diepte 1,68 m.(ondiepe versie), bouwjaar 1999, te water 2000, bouwnummer 148, bouwer Malö Yachts AB Zweden, ontwerper Leif Ängermark, rondspant, vinkiel, bouwmateriaal polyester, materiaal kajuitopbouw polyester, uitvoering dek teak, besturing wiel, waterverplaatsing 8.900 kg., ballast 3.500kg., 6 slaapplaatsen (4 vast/2 extra), 2 hutten, stahoogte salon 1.92 m., betimmering binnen mahonie, 30 mm vaste RVS 316 zeerailing met poortjes, boegbeslag doorlopend tot onder de waterlijn, wegneembare boegladder, vergrote opstapplank op boeg, 20 kg boeganker met 60 m 8 mm ketting en elektrische ankerlier, 15 kg RVS hekanker met ankerrolina, , aan hek AVON MODULA 4 persoons reddingsvlot (laatst gekeurd op 11 dec. 2019), reddingsboei, 3 brandblussers, door werf extra ramen in opbouw kajuit, verduisterings rolgordijnen op dakkluiken, matrassen 18 cm dik van Neptune met lattenbodems, buiskap, kuiptent, winterdekzijl (nooit gebruikt).
Overig: bimini, sbat comfort stoelen 2 x, nieuwe ankerlier relais, nieuwe RVS boordlantaarns, morsekabels vervangen, nieuwe koelwaterpomp op Yanmar. Het onderwaterschip is kaalgehaald in 2017 tot op gelcoat en daarna behandeld met epoxy International en antifouling. Elk jaar professioneel gepoetst.
Motor:
Yanmar 4JH3 57PK, extra zware motor, 3 blads Varifold schroef, indirekte koeling, rvs
dieseltank 1 x 280 liter, draaiuren ca. 3200, boegschroef SIDEPOWER, Scatra druklager tussen schroefas en motor, schroefas afdichting met olie, trossen snijders op schroefas, teakmotorsteun voor eventueel de Mercury buitenboordmotor. Overig: elk jaar een motor beurt gehad.
Tuigage:
Doorvaarhoogte 18.00 m., sloepgetuig, materiaal rondhouten aluminium, doorgelat grootzeil (2015), Genua 1 (2013), Selden mast en giek met furling systeem, grootzeil laminaat, Genua 130% met hoes, extra val, halfwinder in slurf “Zweedse” kleuren, Oranje stormfok, Harken beslag, wegneembare kotterstag/ nieuwe kotterfok ( 1 x gebruikt), handmatige achterstag spanner, Genua leiogen vanuit kuip bedienbaar, wantspanner beschermbussen 8 keer, elektrische Genua lieren 2 snelheden Andersen 52 STE, handbediende lieren Andersen ST 28, veiligheidslooplijnen aan dek, RVS handgrepen aan windscherm, opbergtassen op mast voor vallen, verstelbare spiboom aan mast, giekophouder, aantal lieren 6 (6 selftailing) en 2x elektrisch, rolfokhoes.
Navigatie en apparatuur:
DSC marifoon met extra handset in de kuip, weer ontvanger, Radar Raytheon, Raymarine plotter met kaarten Oostzee, Raymarine plotter E7 op stuurstand update west Europa 2023, Raytheon ST60 roerstand aanwijzer, Raytheon ST60 log, Raytheon ST60 dieptemeter, Raytheon repeater in nav. hoek, Raytheon ST60 windmeetset, Raytheon ST60 auto piloot, Raytheon GPS, AIS Vespermarine met beeldscherm repeater op navigatiescherm van E7, radar, verlichting in targa beugel, in kajuit flatscreen TV met DVD speler op steun, stereo radio/cd speler, controle paneel Master Volt, Accu bewakingssysteem, Mastervolt acculader, Alphapro regelaar van Mastervolt in het laadsysteem, nieuwe dynamo, omvormer 12Volt DC naar 220Volt AC, 5 x accu’s/nieuwe accu’s bij boegschroef met hoofdschakelaar, nieuwe bekabeling naar boegschroef, marifoon, buitenspeaker, stuurautomaat, navigatieverlichting.
Gas en water:
Rvs watertanks 2 x 240 liter, elektrisch waterdruksysteem, Corian werkblad en aanrecht, 2 Pits halfcardanisch gasstel met oven elektrische ontsteking, 40 liter boiler op motor en 2,8kW elektrisch element met thermostaat, elektrisch toilet, douche binnen 2 x , 2 douchepompen voor beide toilet ruimtes, elektrische lenspomp, rvs vuilwatertank ca. 70 liter, nieuwe toiletafsluiters, Danfoss koelcompressor voor grote koelbox met vriezer, verborgen LED verlichting met dimmers in kajuit, Ebenspacher dieselkachel met afstandsbediening, tankinhoud aanwijzers voor diesel en water, walstroom aansluiting met aardlekschaklaars, gasbun met twee 5 kg gasflessen, noodhelmstok, gasslangen vernieuwd in 2023, gaslekindicator met magneetventiel in gasbun en bediening in kombuis.
Disclaimer:
Gegevens worden verstrekt naar beste eer en geweten, echter eSailing is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en/of de omschrijving van het vaartuig.